Nowy tablet w Orange dla Firm
|
|
|
28.12.2010. |
Od 22 grudnia w ofercie internetu mobilnego Orange dla Firm
jest najnowszy na rynku Orange Tablet (Huawei IDEOS S7). Urządzenie jest
dostępne tylko w wybranych Salonach Orange. Można je kupić już za 1 zł w
ofercie promocyjnej Business Everywhere z tabletem oraz w Nowej Ofercie
Business Everywhere.
Orange Tablet (Huawei S7) to przenośne centrum pracy i rozrywki
umożliwiające łatwe korzystanie z mobilnego internetu, poczty e-mail,
aplikacji biurowych oraz multimediów. Oprócz tego, użytkownicy mogą
korzystać ze połączeń telefonicznych a także wysyłać i odbierać
wiadomości SMS i MMS. Niewielkie rozmiary sprawiają, że można je
przenosić np. w kieszeni marynarki a zamontowana w obudowie podpórka,
zwiększa wygodę użytkowania, na przykład po ustawieniu tabletu na
biurku. Urządzenie działa na platformie AndroidTM 2.1 i umożliwia
elastyczne dopasowanie do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika,
dzięki dostępowi do wielu darmowych aplikacji zgromadzonych w Android
Market.
Orange Tablet jest wyposażony w 7-calowy, dotykowy wyświetlacz o
rozdzielczości 800x480 pikseli, szybki procesor Qualcomm Snapdragon - 1
GHz oraz 256 MB pamięci RAM. Zaletami urządzenia są między innymi:
szybka transmisja danych HSPA i HSDPA (do 7,2 Mb/s), połączenia WiFi w
standardach b/g/n a także bluetooth 2.1.
Tablet posiada wbudowany moduł GPS, akcelerometr, kompas cyfrowy oraz
czujnik światła, który automatycznie dostosowuje kontrast ekranu do
warunków otoczenia. Całości dopełniają dopełniają dwia aparaty
cyfrowe/kamery o matrycy 2 Mpix, głośniki stereo, gniazdo słuchawkowe
minijack 3,5 mm, a także port kart microSD, obsługujący nośniki pamięci o
pojemności do 16 GB.
|
|
Rynek pamięci AD 2011 według firmy Kingston
|
|
|
28.12.2010. |
John Tu, prezes i współzałożyciel firmy Kingston Technology –
niezależnego światowego lidera na rynku pamięci – przewiduje, że jednym z
najważniejszych trendów w nadchodzącym roku będzie dostosowywanie się
rynku do stale rosnącej ilości przetwarzanych i gromadzonych danych.
John Tu zakłada dalszy rozwój rynku SSD. Wzrośnie także znaczenie tzw.
przetwarzania w chmurze (cloud computing), czego wynikiem będą zmiany w
sposobach zarządzania i przechowywania danych.
Rewolucja SSD
Specjaliści IT nie mogą lekceważyć rozwoju technologii NAND flash.
Rok 2010 należał do SSD. Coraz szersze zastosowanie i rosnąca
popularność dysków półprzewodnikowych spowodowały spadek ceny za 1
gigabajt. Ta tendencja utrzyma się także w 2011 roku i będzie przede
wszystkim związana z coraz szerszym użyciem SSD w firmach.
Przedsiębiorstwa coraz częściej używają dysków półprzewodnikowych,
podwyższając tym samym wydajności komputerów stacjonarnych i
przenośnych, a także urządzeń przemysłowych. Półprzewodnikowa
technologia dysków SSD gwarantuje wysoki zwrot z inwestycji oraz wpływa
na wzrost efektywności pracy.
Wraz ze zwiększającą się ilością przetwarzanych danych, można się
spodziewać, że w ciągu najbliższych pięciu lat rozwiązania SSD staną się
wiodącym nośnikiem danych. Już obecnie coraz częściej wdrażany jest
scenariusz w którym dyski twarde oraz półprzewodnikowe koegzystują w
tych samych systemach. SSD w takim przypadku odpowiedzialny jest za
działanie systemu operacyjnego oraz uruchamianie aplikacji, a HDD za
przechowywanie danych.
W 2011 roku, wraz z upowszechnianiem się standardu SATA 3.0, dyski
SSD będą miały olbrzymi wpływ na funkcjonowanie komputerów, szczególnie w
przemyśle oraz w tzw. systemach wbudowanych. Szersze zastosowanie
dysków półprzewodnikowych zauważymy m.in. w sektorze produkcyjnym,
motoryzacyjnym, w bankomatach czy monitoringu przemysłowym. O przewadze
SSD w zastosowaniach przemysłowych stanowią przede wszystkim większa
odporność na wstrząsy, niższe zużycie energii oraz niższa awaryjność w
porównaniu z HDD.
Czas na USB 3.0
USB 3.0 zapewnia dziesięciokrotnie szybszy transfer danych od
standardu USB 2.0. Ważną zmianą, której jesteśmy świadkami, jest sposób
użycia nośników pamięci. Użytkownik kupując dziś pamięć zewnętrzną o
pojemności co najmniej 64 GB nie używa jej do magazynowania kilku zdjęć
czy plików. Mówimy tu o dysku zewnętrznym jako o wersji zapasowej HDD
lub potężnej bibliotece z muzyką, filmami czy albumami pełnymi zdjęć. W
2011 roku płyty główne obsługujące USB 3.0 staną się standardem.
Z iTunes App Store pobrano 3 mld plików, a z iTunes Music Store aż 10
mld utworów. Stajemy się społeczeństwem tworzącym, udostępniającym oraz
przesyłającym treści cyfrowe w niespotykanej dotąd skali. Zmienia to
radykalnie rolę pamięci USB, która przestaje być jedynie urządzeniem do
przenoszenia danych. Staje się ona niezwykle ważnym elementem życia
każdego z nas, umożliwiając magazynowanie oraz bezpieczne udostępnianie
dokumentów i plików, bez względu na miejsce i czas.
Tablety a pamięć
Tablety szturmują globalne rynki. Wszystko to za sprawą iPada oraz
podobnych urządzeń konkurencyjnych producentów. Dzięki tabletom
użytkownicy mają jeszcze wygodniejszy i szybszy dostęp do danych.
Urządzenia te mają jednak pewne ograniczenie – stosunkowo niewielka,
wbudowana pamięć. To stanowi potencjał do rozwoju pamięci zewnętrznych
opartych na technologii flash. W 2011 roku użytkownicy będą bacznie
obserwować, które produkty na rynku są kompatybilne z ich tabletami.
Rynek pamięci w Polsce w 2011 roku
„Jako najważniejsze wydarzenie rynkowe w 2010 roku uznaję fakt
zatrzymania tendencji spadkowej, jaką wyraźnie widzieliśmy w 2009 roku –
powiedział Paweł Śmigielski, Dyrektor Regionalny na Europę Środkową w
firmie Kingston. – Polska gospodarka rozwija się z coraz większą
dynamiką, konsumenci wydają pieniądze spodziewając się dalszej poprawy
sytuacji na rynku, a więc także swojej sytuacji materialnej. Właśnie to
powinno być motorem dalszego wzrostu na 2011 rok.”
W 2011 roku większość biznesu firmy Kingston w Polsce powinno być
generowane przez rynek pamięci flash. Duże oczekiwania dotyczą przede
wszystkim rynku SSD oraz kart pamięci. Z tych ostatnich, zdecydowana
większość już obecnie trafia na rynek telefonów komórkowych, których
możliwości techniczne są coraz większe. Generuje to popyt na szybkie i
pojemne karty pamięci microSDHC i miniSDHC.
|
|
ATM kręci z TETĄ
|
|
|
28.12.2010. |
System TETA Constellation wdrożony w branży telewizyjno - filmowej
Wrocławska Grupa ATM, największy, niezależny producent filmów i programów telewizyjnych w
Polsce, rozpoczął pracę na systemie TETA Constellation. Wdrożenie rozwiązania
klasy ERP objęło siedem spółek Grupy. ATM zdecydowała się na kompletną implementację modułów: Personel.NET,
Finanse.NET, Majątek Trwały.NET, Logistyka.NET. Głównym
celem projektu było usprawnienie zarządzania kluczowymi obszarami działalności
przedsiębiorstwa, w tym zarządzania procesem rejestracji dokumentów.
Na
potrzeby firmy uruchomiony został mechanizm elektronicznego obiegu dokumentów
zintegrowany ze Wstępną Rejestracją Dokumentów.NET. Narzędzie wspomaga
ATM w zakresie pełnej automatyzacji obiegu faktur zakupu. Z punktu osób
decyzyjnych w firmie istotna była możliwość
dopasowania systemu do indywidualnych potrzeb pracowników. Użytkownicy
mogą tworzyć własne widoki, dodawać pola i kolumny oraz grupować najczęściej
wykorzystywane formularze i wydruki. Ponadto
wdrożeniowcy zaimplementowali narzędzia, służące do tworzenia profesjonalnych
analiz i raportów.
Wdrożenie rozwiązania TETA Constellation umożliwiło w Grupie ATM m.in. efektywne
wsparcie rachunkowości zarządczej, zautomatyzowanie wielu prac wykonywanych
w firmie oraz zwiększenie
efektywności wykorzystania zasobów.
|
|
PTK Centertel oraz PTC planują współkorzystanie z radiowych sieci dostępowych
|
|
|
21.12.2010. |
PTK Centertel, operator sieci Orange oraz Polska Telefonia
Cyfrowa, operator sieci Era i Heyah podpisały list intencyjny o
współpracy w zakresie wzajemnego korzystania z infrastruktury sieciowej
oraz pasm częstotliwości. Firmy skierowały do UOKiK wniosek o zgodę na
założenie spółki joint-venture, odpowiedzialnej za zarządzanie radiowymi
sieciami dostępowymi obu operatorów. Dzięki tej współpracy klienci będą
mogli korzystać z sieci o jeszcze lepszej jakości, wspierających
dostarczanie innowacyjnych usług. Wzrośnie również opłacalność oraz
efektywność inwestycji sieciowych. Pozwoli to na szybszy rozwój
infrastruktury i w ciągu 5 lat przyniesie obu partnerom oszczędności
rzędu setek milionów złotych.
Współpraca między operatorami przy inwestycjach i eksploatacji
sieci to rynkowa przyszłość, ale zarazem konieczność. Od dawna
przekonuję, że operatorzy komórkowi mogą i powinni razem budować
nowoczesną sieć w Polsce. Dzięki współpracy można poprawić marże
operatorów i ograniczyć ryzyko inwestycji w nowe technologie. Podpisany
dziś list intencyjny z PTC otwiera drogę do takiej współpracy - powiedział prezes Grupy TP Maciej Witucki.
Współpraca, której początkiem jest podpisany dzisiaj list
intencyjny to nowy rozdział w usługach telekomunikacyjnych w Polsce.
Dwie czołowe polskie firmy połączą swój potencjał, aby zaoferować
klientom najlepszą w Polsce infrastrukturę do obsługi telefonii i
internetu mobilnego. Wspólna rozbudowa i zarządzanie sieciami oznacza
szereg korzyści dla klientów - powiedział Klaus Hartmann Prezes Zarządu PTC.
Wstępna koncepcja zakłada równe, 50 proc. udziały w planowanej spółce
joint-venture. Jej zadaniem ma być budowanie, zarządzanie i utrzymanie
współdziałających sieci w ramach wzajemnej współpracy.
Strony deklarują, że po uzyskaniu pozytywnej decyzji UOKiK uzgodnią
szczegółowe zasady współpracy oraz sformalizują je w postaci stosownych
umów. Firmy ustaliły, że zakres ich współpracy ograniczy się wyłącznie
do wybranych kwestii technicznych i nie będzie dotyczył innych sfer ich
działalności na rynku telekomunikacyjnym.
Nawiązanie współpracy będzie korzystne dla rynku, klientów i obu operatorów. Umożliwi osiągnięcie następujących celów:
- Zwiększenie zasięgu i dostępności sieci, co umożliwi większej
liczbie klientów korzystanie z nowoczesnych usług, takich jak
szerokopasmowy, mobilny dostęp do internetu,
- Zmniejszenie kosztów i zwiększenie efektywności dzięki wspólnemu
planowaniu nowych inwestycji oraz rozbudowy istniejącej infrastruktury,
- Zachowanie własności sieci obydwu partnerów, przy jednoczesnej redukcji kosztów ich utrzymania,
|
|
TETA inwestuje w rozwiązania Business Intelligence
|
|
|
21.12.2010. |
TETA
BI CENTER to nowa spółka - córka Grupy Kapitałowej TETA. Umożliwi ona
w jeszcze większym stopniu skoncentrowanie się na rynku BI. Nowy podmiot będzie
świadczyć usługi w zakresie projektowania
i wdrażania systemów budżetowania, controllingu,
raportowania i analiz dla średnich i dużych przedsiębiorstw z wykorzystaniem własnych produktów informatycznych firmowanych i stworzonych
przy współudziale firmy TETA SA.
Prezesem spółki został Jerzy
Kiełbowicz, pełniący niegdyś w TECIE funkcję dyrektora zarządzającego
produktem TETA Controlling.
„Nowoczesne
przedsiębiorstwa coraz częściej sięgają po rozwiązania informatyczne oparte na
technologii hurtowni danych, rozszerzające zakres używanych systemów klasy ERP. TETA
BI CENTER to nasza odpowiedź na zapotrzebowanie rynku, które przejawia się w stale rosnącym zainteresowaniu
produktami z zakresu Business Intelligence. Zmotywowani
sukcesami spółki TETA HR CENTER w zakresie outsourcingu, postanowiliśmy utworzyć kolejny, równorzędny podmiot.” – mówi
Jerzy Krawczyk, Prezes Zarządu TETY SA.
Przy realizacji tych planów TETA SA zdecydowała się na
współpracę z Ventures Hub Sp.
z o.o. (spółką w 100% zależną od IQ Partners S.A.), który jako inwestor
finansowy zapewni stały i nieprzerwany rozwój aplikacji będącej przedmiotem aportu – TETA Budżetowanie. Działanie
spółki obejmie m.in. rozszerzenie funkcjonalności istniejącej aplikacji i przekształcenie jej w kompleksowe narzędzie z dziedziny Business Intelligence
– TETA BI.NET. Zadaniem aplikacji TETA BI.NET będzie przetwarzanie wszelkich danych
przedsiębiorstwa w informacje, które finalni odbiorcy będą mogli przekształcić
w wiedzę na temat procesów zachodzących wewnątrz firmy.
Celem zarządu TETA BI CENTER jest „zainwestowanie w spółkę w ciągu najbliższych
dwóch lat co najmniej jednego miliona złotych zarówno w produkt jak i budowę
sieci partnerów wdrożeniowych. W pierwszej kolejności skupimy się na rozszerzeniu
oferty dla klientów grup kapitałowej TETY oraz potencjalnych nabywców TETA
Constellation o nowe obszary pozwalające w pełni wykorzystać dane przechowywane
w systemach klasy ERP , w drugiej kolejności
zwrócimy się ku nowym potencjalnym nabywcom, nie posiadającym rozwiązań firmy TETA,
a potrzebującym dobrych, intuicyjnych rozwiązań.” – podkreśla Jerzy Kiełbowicz, Prezes Zarządu Spółki TETA BI CENTER.
Klientami nowej spółki mają być przedsiębiorstwa, dla
których priorytetem jest posiadanie narzędzia umożliwiającego planowanie oraz weryfikację wykonania kosztów i przychodów
w różnych obszarach funkcjonalnych prowadzonej działalności.
|
|
|